Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden
 Artikel 1– Definities
 In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
 herroepingsrecht;
 Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of
 bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
 Dag: kalenderdag;
 Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van
 producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is
 gespreid;
 Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat
 stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die
 toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
 mogelijk maakt.
 Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af
 te zien van de overeenkomst op afstand;
 Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op
 afstand aan consumenten aanbiedt;
 Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de
 ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of
diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt
 wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
 Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
 sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in
 dezelfde ruimte zijn samengekomen.
 Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de
 ondernemer.
 Artikel 2– Identiteit van de ondernemer
 Bedrijfsnaam: M.B Handelsonderneming
 Bedrijfsadres: De Oostermaat 62a, 7783BX Gramsbergen
 e-mail: marcusb1306@hotmail.com
 KvK-nummer: 95363858
 BTW-identificatienummer: NL005147441B13
 Artikel 3– Toepasselijkheid
 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer
 en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen
 ondernemer en consument.
 Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
 algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
 redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt
 gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn
 in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
 toegezonden.
 Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van
 het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van
 deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
 beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
 eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
 Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
 elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
 consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
 toegezonden.
 Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
 dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
 overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
 algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem
 het meest gunstig is.
 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment
 geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en
 deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in
 onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking
 van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
 Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden
 beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
 Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze
 voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene
 voorwaarden.
 Artikel 4– Het aanbod
 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
 geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
 Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en
 aan te passen.
 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
 producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
 beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
 ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
 weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
 kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen
 geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
 Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
 aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven
 kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
 rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
 verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
 de prijs, met uitzondering van inklaringskosten en invoer btw. Deze additionele
 kosten zullen voor rekening en risico van de klant zijn. De post en/of koeriersdienst
 zal met betrekking tot de invoer gebruikmaken van de bijzondere regeling voor post
en koeriersdiensten. Deze regeling geldt als de goederen worden ingevoerd in het
 EU-land van bestemming, wat in het onderhavige ook het geval is. De post- en of
 koeriersdienst int de btw (al dan niet tezamen met de in rekening gebrachte
 inklaringskosten) bij de ontvanger van de goederen;
 de eventuele kosten van verzending;
 de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
 daarvoor nodig zijn;
 het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
 de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
 de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
 ondernemer de prijs garandeert;
 de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
 gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
 andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
 communicatiemiddel;
 of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
 wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door
 hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en
 indien gewenst herstellen;
 de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
 worden gesloten;
 de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
 waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
 en
 de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
 Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
 Artikel 5– De overeenkomst
 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
 moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
 daarbij gestelde voorwaarden.
 Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt
 de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding
 van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de
 ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
 technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
 overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument
 elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
 veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
 De ondernemer kan zich– binnen wettelijke kaders– op de hoogte stellen of de
 consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en
 factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
 afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om
 de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
 aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
 informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
 toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
 meesturen:
 1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument
 met klachten terecht kan;
 2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
 herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake
 het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
 3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
 4. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
 ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de
 uitvoering van de overeenkomst;
 5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst
 een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
 In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
 toepassing op de eerste levering.
 Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van
 voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
 Artikel 6– Herroepingsrecht
 Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
 zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn
 gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf
 door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
 vertegenwoordiger.
 Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
 verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover
 dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien
 hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
 toebehoren en– indien redelijkerwijze mogelijk– in de originele staat en verpakking
 aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte
 redelijke en duidelijke instructies.
 Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij
 verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan
de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een
 geschreven bericht/e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te
 willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen
 retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
 teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
 Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft
 gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet
 aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
 Artikel 7– Kosten in geval van herroeping
 Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor
 het retourneren van de producten voor de rekening van de consument.
 Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo
 spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij
 is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier
 of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
 Artikel 8– Uitsluiting herroepingsrecht
 De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
 producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht
 geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het
 sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
 1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties
 van de consument;
 2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
 3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
 4. die snel kunnen bederven of verouderen;
 5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
 waarop de ondernemer geen invloed heeft;
 6. voor losse kranten en tijdschriften;
 7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument
 de verzegeling heeft verbroken.
 8. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
 verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
 1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
 verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
 2. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
 begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
 3. betreffende weddenschappen en loterijen.
 Artikel 9– De prijs
 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
 aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
 gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
 In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
 prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
 ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
 gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
 richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
 alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
 alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
 1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
 2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
 ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
 De plaats van levering vindt op grond van artikel 5, eerste lid, Wet op de
 omzetbelasting 1968 plaats in het land waar het vervoer aanvangt. In het
 onderhavige vindt deze levering plaats buiten EU. In navolging hiervan zal er door
 de post- of koerierdienst bij de afnemer invoer btw c.q. inklaringskosten worden
 geint. Derhalve zal er door de ondernemer geen btw in rekening worden gebracht.
 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk– en zetfouten. Voor de gevolgen van
 druk– en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk– en zetfouten
 is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
 Artikel 10– Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
 overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
 deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
 overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
 overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is
 voor ander dan normaal gebruik.
 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan
 de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
 overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na
 levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de
 producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
 De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
 De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke
 geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument,
 noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de
 producten.
 De garantie geldt niet indien:
 De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door
 derden heeft laten repareren en/of bewerken;
 De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
 anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van
 de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
 De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
 overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
 toegepaste materialen.
 Artikel 11– Levering en uitvoering
 De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
 ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar
 heeft gemaakt.
 Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden
 is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
 uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een
 langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
 bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de
 consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
 De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te
 ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
 In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de
 consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na
 ontbinding, terugbetalen.
 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer
 zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de
 bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend
 artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
 worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening
 van de ondernemer.
 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
 ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
 aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
 uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
 Artikel 12– Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
 Opzegging
 De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die
 strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
 diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
 opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
 strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met
 inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
 van ten hoogste één maand.
 De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
 te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip
 of in een bepaalde periode;
 tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
 altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
 bedongen.
 Verlenging
 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
 geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag
 niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
 In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
 aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen
 en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal
 drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
 de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
 afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
 worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een
 opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie
 maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan
 eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
 Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren
 van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
 kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
 automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
 Duur
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na
 een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een
 maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het
 einde van de overeengekomen duur verzetten.
 Artikel 13– Betaling
 Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
 verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van
 de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het
 verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging
 van de overeenkomst heeft ontvangen.
 De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
 betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
 In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
 wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte
 redelijke kosten in rekening te brengen.
 Artikel 14– Klachtenregeling
 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig
 en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument
 de gebreken heeft geconstateerd.
 Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
 gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
 voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
 termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
 wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil
 dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
 Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
 ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer
 naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15– Geschillen
 Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
 algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van
 toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
 Artikel 16- CESOP
 Vanwege de maatregelen die vanaf 2024 worden ingevoerd en versterkt in verband
 met de "Wet tot wijziging van de omzetbelastingwet 1968 (wet ter uitvoering van de
 richtlijn betalingsdiensten)" en daarmee de implementatie van het centrale
 elektronische systeem voor betalingsinformatie (CESOP), kunnen
 betalingsdienstaanbieders gegevens registreren in het Europese CESOP-systeem.
 Privacybeleid
 Privacybeleid [Mavela-utrecht]
 Versie 0.1
 Deze pagina is voor het laatst aangepast op [DATUM].
 Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze
 verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u
 weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze
 gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren. Zo snapt
 u precies hoe wij werken.
 Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van
 [JOUW STORENAAM]. U dient zich ervan bewust te zijn
 dat [JOUW STORENAAM] niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere
 sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy
 beleid te accepteren. [JOUW STORENAAM] respecteert de privacy van alle
 gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u
 ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.
Ons gebruik van verzamelde gegevens
 Gebruik van onze diensten
 Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om
 persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit
 te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van
 [JOUW STORENAAM] of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet
 combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.
 Communicatie
 Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die
 berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de
 desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken
 en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen
 beveiligde servers van [JOUW STORENAAM] of die van een derde partij. Wij zullen
 deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij
 beschikken.
 Cookies
 Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze
 klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen.
 Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer
 worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site
 gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de
 website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van [JOUW
 STORENAAM] of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te
 houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te
 stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website- activiteit en
 internetgebruik.
 Doeleinden
 Weverzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de
 doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij we van tevoren uw
 toestemming hiervoor hebben verkregen.
 Derden
 De informatie wordt niet met derden gedeeld met uitzondering van webapplicaties
 welke wij gebruiken ten behoeve van onze webwinkel. Deze gegevens zullen enkel
gebruikt worden ten behoeve van het doel van de betreffende applicatie en zullen
 niet verder verspreid worden. Verder kan in enkele gevallen de informatie intern
 gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw
 gegevens te respecteren.
 Veranderingen
 Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op
 deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen
 leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om
 regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.
 Keuzes voor persoonsgegevens
 Wij bieden alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen
 van alle persoonlijke informatie die op dat moment aan ons is verstrekt.
 Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief
 Onderaan iedere mailing vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of
 om uaf te melden.
 Aanpassen/uitschrijven communicatie
 Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt
 u contact met ons opnemen. Zie onderstaande contactgegevens.
 Cookies uitzetten
 De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt
 uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven
 wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies
 en-services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn
 uitgeschakeld in uw browser.
 Vragen en feedback
 Wecontroleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft
 over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen: support@[JOUW
 STORENAAM].nl.
Retourbeleid
 Uheeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te
 annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U
 krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
 Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
 Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de
 website van uw vervoerder.
 Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde
 toebehoren en– indien redelijkerwijze mogelijk– in de originele staat en verpakking aan
 de ondernemer geretourneerd worden.
 Omgebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via
 support@[JOUWSTORENAAM].nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag
 binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in
 goede orde retour ontvangen is.
 Verzendbeleid
 Levertijd
 Onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige producten heeft ons ertoe geleid om
 met uiterste zorg te handelen bij het verzenden van bestellingen. Momenteel streven we
 ernaar om je bestelling binnen een gemiddelde levertijd van [X] tot [X] werkdagen te
 bezorgen. Houd er rekening mee dat deze levertijden slechts een schatting zijn en
 variëren afhankelijk van je locatie en de huidige omstandigheden.
 Vertragingen door Onvoorziene Drukte
Wewillen graag benadrukken dat de levertijden kunnen variëren als gevolg van
 onverwachte drukte die uit het niets kan ontstaan. Hoewel we er altijd naar streven om je
 bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, kunnen er periodes zijn waarin de vraag naar
 onze producten aanzienlijk toeneemt, wat tot vertragingen kan leiden. We vragen om je
 begrip in dergelijke situaties en verzekeren je dat we er alles aan zullen doen om de
 vertragingen tot een minimum te beperken.
 Verzendservice
 Wij maken gebruik van DHL, een gerenommeerde internationale verzendmaatschappij,
 omje bestelling veilig en betrouwbaar bij je af te leveren. Met DHL ben je verzekerd van
 een uitstekende service en real-time trackinginformatie om de voortgang van je zending
 te volgen.
 Extra's
 Omje winkelervaring te verbeteren, bieden we ook:
 ● Gratis Verzending: Bij bestellingen boven een bepaalde waarde bieden we
 gratis verzending aan.
 ● Verzekerde Verzending: Als je je bestelling met prioriteit en verzekering nodig
 hebt, bieden we verzekerde verzending tegen een meerprijs.
 ● Klantenservice: Ons toegewijde klantenserviceteam staat altijd klaar om je
 vragen te beantwoorden en eventuele zorgen aan te pakken.
 Wewaarderen je vertrouwen in ons en streven ernaar om je de best mogelijke service te
 bieden. Als je verdere vragen hebt over ons verzendbeleid, neem dan gerust contact
 met ons op. Bedankt voor het kiezen van ons voor je aankopen!
 Samenwerkingen
 Hey! Ben jij bekend op social media en vind je onze producten gaaf?
 Wij van [JOUW STORENAAM] staan altijd open voor leuke samenwerkingen! 


 Vul onderstaand contactformulier in om te kijken of je in aanmerking komt om een gratis
 product te ontvangen in ruil voor een promotie.
 Zodra je je hebt aangemeld neemt ons team zo snel mogelijk contact met je op :)
 Vergeet niet de volgende dingen te vermelden in je bericht:
- Instagram gebruikersnaam- TikTok gebruikersnaam- E-mail- Telefoonnummer
 Heel veel succes!
 Veelgestelde Vragen
 Wat is de levertijd van mijn bestelling?
 Wanneer je bij [JOUW STORENAAM] iets besteld hebt, is de levertijd iets anders dan je
 wellicht gewend bent. Doordat onze producten rechtstreeks vanuit onze leveranciers
 worden opgestuurd, kunnen wij enorm besparen op opslag- en transportkosten.
 Hierdoor is het mogelijk onze producten zo scherp te prijzen.
 De gemiddelde levertijd bedraagt [X] tot [X] werkdagen (Ma-Vrij, met uitzondering van
 feestdagen)
 Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?
 Door de enorme interesse in onze producten kan het zijn dat je product iets later binnen
 komt dan verwacht. Wij hopen op je begrip. Mocht deze periode verstreken zijn en heb
 je nog steeds niks ontvangen, stuur dan even een mailtje naar support@[JOUW
 STORENAAM].nl. We zullen dan voor je uitzoeken wat er aan de hand is met je
 pakketje.
 Ik wil mijn bestelling ruilen/retourneren, hoe doe ik dit?
 Omeenretour te sturen neem je gewoon contact op met onze klantenservice via
 support@[JOUW STORENAAM].nl. Zet daarin je naam, bestelnummer (bijv. #0000) die
 je in de bevestigingsmail hebt gehad en de reden van retourneren. Wij zullen je dan het
 retouradres verstrekken en de retour bevestigen. Nadat dat is gebeurd, kan je het
 product naar ons sturen via een koerier naar keuze.
 Wat zijn de kosten van retouren?
Retourneren bij ons is helaas voor eigen rekening. De kosten zullen dan ook afhangen
 van de koerier. Raadpleeg de website van de desbetreffende koerier waarmee jij wilt
 verzenden voor meer informatie over de prijzen.
 Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van mijn product(en)?
 Er is altijd een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat u het
 artikel ontvangen heeft. Er zitten echter voorwaarde aan het retourneren
 Je kan het artikel alleen retourneren als:
 ● Deretourtermijn nog niet verstreken is;
 ● Het product in de originele verpakking zit en alle labels er nog aan zitten;
 ● Het product nog niet gebruikt is.
 Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
 Weaccepteren betalingen via iDeal, Bancontact, Creditcard en Klarna. Als je niet zeker
 weet of je betaalmethode is geaccepteerd, volg je de stappen op de betalingspagina om
 vervolgens alle mogelijke opties te bekijken.
 Alle transacties lopen via beveiligde en betrouwbare betalingssystemen en zijn dus
 100% veilig.
 Wat als ik geen bevestigingsmail van mijn bestelling heb ontvangen?
 Dat is niet de bedoeling, stuur een mailtje met je volledige naam en e-mail naar
 support@[JOUW STORENAAM].nl. We helpen je snel verder.
 Kan ik mijn bestelling annuleren?
 Wil je jouw bestelling annuleren om welke reden dan ook? Stuur zo snel mogelijk een
 mailtje naar support@[JOUW STORENAAM].nl. Vermeld daarin je naam, bestelnummer
 (bijv. #0000) die je in de bevestigingsmail hebt gehad en graag ook de reden waarom je
 de bestelling zou willen annuleren.
Over ons
 In een wereld boordevol verrassende en inspirerende ideeën, wilden wij, bij [JOUW
 STORENAAM], een oase creëren waar je de meest unieke en opwindende producten
 kunt ontdekken. Ons verhaal begon op een grijze en regenachtige dag, terwijl we door
 onze sociale media-scrolls bladerden en een duidelijke behoefte opmerkten aan
 innovatieve en trendy items die ons dagelijkse leven zouden kunnen verrijken.
 Hieruit is [JOUW STORENAAM] geboren: een online winkel waar je kunt ronddwalen
 door een uitgebreide collectie zorgvuldig geselecteerde, bijzondere producten. Onze
 missie? Het brengen van blijdschap aan onze klanten door producten aan te bieden die
 niet alleen esthetisch aantrekkelijk en leuk zijn, maar ook een positieve invloed hebben
 op hun dagelijks leven.
 Bij [JOUW STORENAAM] geloven we dat voortreffelijke klantenservice van essentieel
 belang is voor een succesvolle winkelervaring. Daarom staat ons toegewijde [JOUW
 STORENAAM]-expertteam 7 dagen per week paraat om al je vragen te beantwoorden
 en je te begeleiden bij het maken van de perfecte keuze. Je kunt ons altijd bereiken via
 support@[JOUW STORENAAM].nl.
 Of je nu op zoek bent naar het perfecte geschenk voor een dierbare of iets speciaals
 voor jezelf, bij [JOUW STORENAAM] garanderen we dat je een product zult vinden dat
 je hart sneller doet kloppen. Stap binnen en ontdek de betovering van [JOUW
 STORENAAM]